Pamětník
počátků
dějin
počítačů
a internetu
komentuje
nejméně
jednou
týdně
aktuální
události
kolem nás

  AHASWEBOVY NOVINY číslo 324, 13.5. - 17.5.2002.       Dnes je  ,   zítra: 
 HOME POČÍTAČE GALERIE RADY  VYKOPÁVKY ZAHRADA OBLÍBENÉ ARCHIV

17.5.2002 - Bojíte se ozbrojených myslivců na lovu?
Dne 1.července letošního roku vstoupí v účinnost nový zákon o myslivosti (zákon č.449/2001 Sb.). Ještě před tím, než tato úprava mohla zasáhnout do reálného života našich spoluobčanů, byly slyšet zprávy o tom, že myslivci budou moci pronásledovat lovnou zvěř i na jakýchkoliv pozemcích mimo honitbu a že budou moci kdekoliv střílet zatoulané psy a kočky. Tyto skutečnosti mne přiměly k tomu, abych podal výklad o tom, co vlastně myslivci dle nové právní úpravy mohou v těchto případech dělat. Celý článekOtevřít v novém okně Jana Chocholatého najdete na serveru epravo. Úplný text zákona o myslivosti najdete zdeOtevřít v novém okně.

13.5.2002 - Zdravím čtenáře z obce Okříšky u Jihlavy
Kdyby všechny obce měly takové stránkyOtevřít v novém okně. A ještě jedna informace: obec má zavedenou kabelovou televizi a po ní připojení k internetuOtevřít v novém okně: 500,- Kč instalační poplatek a měsíční platba 695 korun. Výborně, pane Ryšavý!!!

13.5.2002 - Proč škodovky nejdou na odbyt ?
Fabia JuniorAutomobilka Škoda zaznamenala v prvním čtvrtletí letošního roku pokles prodeje ve srovnání se stejným obdobím v roce 2001 o 10 738 vozů. V loňském hodnocení 100 nejúspěšnějších firem v České republice podle míry růstu přidané hodnoty skončila Škodovka až na 29. místě.
Někteří odborníci tvrdí, že by bylo co zlepšovat na produktivitě práce, jiní jsou zase toho názoru, že by Škodovka měla přijít s novým modelem. Aby se zabránilo hromadění neprodaných nových vozů, vedení automobilky opakovaně zastavuje výrobu na jeden nebo dva dny v měsíci, naposledy 9. a 10. května. Zaměstnanci přesto dostanou za tyto dny plnou mzdu. Místo práce projdou školením, které má za úkol zvýšit osobní motivaci zaměstnanců a zlepšit komunikaci pracovníků na lince s vedoucími.
Zakopaný pes je ale někde docela jinde. Především se po nových autech vyhladovělí občané dokonale nasytili novými vozy nejen značky Škoda. Šéfové soukromých firem - zejména těch malých - už dávno pochopili, že je lepší vydělané peníze investovat do rozvoje firmy, což nemusí vždy znamenat nakupování nových automobilů každé dva roky. Hlavní problém Škodovky není v nedostatku nových modelů (Superb nejde vůbec na odbyt!), ale naopak v ukončení výroby relativně levné Felicie. Finančně slabí majitelé starých vozů nebudou v žádném případě kupovat předražené Fabie, o Octaviích ani nemluvě. Ačkoliv by raději měli vůz domácí výroby, začínají kupovat lacinější modely asijských automobilek, docela slušné prodeje zaznamenal se svým modelem 602 také Peugeot.
Strategie německého vedení Škodovky s přechodem na "solidnější" a vybavenější typy měla jistě úspěch na západním trhu, ale cena dříve lidového vozu se dostala hodně přes třista tisíc korun. Takže ti u nás, kteří by rádi koupili Škodovku v ceně kolem 200 000 raději koupí ojeté auto nebo nějaký asijský miniautomobil. Zdánlivě levný model Fabia Junior 1.0 37 kW má jednak hloupé jméno a je tak "očesaný", že nemá nejen autoradio, které chybí u všech modelů, ale chybí mu i tak potřebná věc, jako je posilovač řízení a přitom stojí 250 000 Kč.
Zdá se, že nejmenší Fabia dopadne stejně nesmyslně, jako se to stalo původně lidovému Brouku. Skončil po usilovné práci skutečných odborníků firmy Wolkswagen jako prapodivná neprodejná luxusní kreatura. Hitlerova myšlenka nutnosti výroby lidového levného auta, která založila bleskový poválečný vzestup
Klepněte si pro podrobnosti
Co takhle auto na stlačený vzduch ?
automobilky Wolkswagen, je stále aktuální bez ohledu na to, že vznikla v hlavě nacistického šílence. Většina majitelů aut v Česku totiž ročně nenajede víc než 10 000 km na cestách po naší malé zemi. Vyrážejí jednou týdně na chaty a k příbuzným většinou 20 - 60 km daleko a k tomu přece nepotřebují rozměrný vůz vybavený kdejakými vymoženostmi. Standardní vybavení snadno nasaditelnou závěsnou koulí by u Čechů vyvolalo větší nadšení, než sbírka elektronických brzdných systémů s pochybným účinkem.
Škodovku tak v budoucnosti čeká postupné omezování výroby právě proto, že uvolnila na trhu místo konzorciu Toyota Peugeot Citroen Automobile CzechOtevřít v novém okně (TPCA). Kolínský projekt, jehož náklady se předpokládají ve výši 1,5 miliardy eur, financují rovným dílem největší japonská automobilka Toyota Motor Corporation (TMC) a největší francouzský výrobce aut PSA Peugeot Citroen. Bude vypadat nové malé auto snad právě takhle?Továrna zahájí výrobu v roce 2005 a její kapacita má dosáhnout 300 tisíc malých osobních vozů ročně a počítá se především s jejich masovým prodejem směrem na východ. Základní kámen továrny u Kolína byl položen a Škodovka už nemá šanci se obrátit na podpatku a změnit svoji strategii zaměřenou dnes na bohatší klientelu. Naopak bude muset tvrdě bojovat s konkurencí, kterou tvoří na našem trhu v nižší střední a střední třídě trojice Renault, Ford a Opel. Také řada výrobců automobilového příslušenství a různých dílů, kteří dnes dodávají Škodovce se může přeorientovat na Kolín a Š+W se opět zvýší náklady i ceny vozů
Možná, že pohon bude hybridní od Toyoty...
Hybridní pohon bude od Toyoty ?
dovozem těchto dílů z Německa. Úřad práce v Kolíně se již připravuje na zahájení náboru pracovníkůOtevřít v novém okně, který začne koncem roku 2003.
Představitelé Škody Auto záměr konzorcia TPCA zpochybňují s tím, že menší auto než vůz Fabia vyrobit nelze, pokud se má takové vozidlo ještě nazývat automobilem.
V nemilosrdném konkurenčním boji ale přece nejde o to, jak se to, co vyrábí automobilka jmenuje. Může to být třeba jen motorizovaný trakař, hlavně když půjde na odbyt. V zemích bývalého Sovětského svazu by chudí obyvatelé vesnic určitě něco takového přivítali. I u nás je možné spatřit zemědělce, jak jede nasekat jetel se svým obstarožním kombíkem. V zemích, kde není příliš mnoho silnic první třídy, o dálnicích nemluvě, nehrozí srážky vozidel ve stokilometrových rychlostech a všelijaké ty systémy ABS a ochranné destrukční zóny karoserie jsou tady zcela k ničemu.
Pro inspiraci by se mohli návrháři evropských automobilek zadívat přes oceán, na čem jezdí američtí farmáři. Pickup s větší korbou a odolnou kabinou pro tři a psa, se silným motorem a vysokým spodkem by se mohl v tomto tisíciletí prodávat na východě v milionových sériích. Škoda se ale chystá na televizní kamery pro couvání, družicové navigační systémy a jiné pitomosti zbytečně zvyšující cenu automobilu. Asi aby tím nalákala více zlodějů aut, proti kterým nedělají automobilky vůbec nic, neboť jim jen zvyšují odbyt. Připomíná to situaci na trhu počítačů, kdy většina uživatelů má dnes na stole zbytečně drahé počítače, jejichž kapacitu využívají asi tak z deseti procent a to ještě díky nesmyslně komplikovaným a nabubřelým programům zejména od Microsoftu. Je to pohled pro bohy, když vidíte na P4/1,6 GHz běžet dosovský účetnický program, který by se spokojil s nějakou třistaosmdesátšestkou. Jenže produktivita na lince se už nedá zvednout a tak se vyrábí luxusní zboží, jen aby se udržela cena a fabrika nad vodou.

13.5.2002 - Připomínka pro voliče, kteří by chtěli volit KSČM.
"Jde a půjde o to, aby Komunistická strana Čech a Moravy upevňovala svoji autoritu. Znovu dokázala nabídnout srozumitelná a reálná východiska ze soudobé ekonomické, sociální, mravní krize v České republice. Jsme stranou, která tuto situaci v domácích poměrech i v širším měřítku globalizovaného světa předvídala. Jsme jedinou stranou, která má čistý štít, nejsme zatíženi špínou a korupcí, jež v domácí politice převládá. I proto máme šanci opírat naší pozici o mnohem širší sociální základnu. Také to je poučení plynoucí z osmdesátého výročí založení Komunistické strany Československa."
Předseda ÚV KSČM Miroslav Grebeníček, 21. května 2001.

13.5.2002 - Naši američtí přátelé v CIA jsou realisté.
Když se podíváte do veřejné databáze americké CIA na internetu nazvané The World Factbook 2001Otevřít v novém okně a nalistujete pasáž o České republiceOtevřít v novém okně, objevíte zde kromě jiných zajímavých informací i tento odstavec:
"Disputes - international: Liechtenstein's royal family claims restitution for 1,600 sq km of land in the Czech Republic confiscated in 1918; individual Sudeten German claims for restitution of property confiscated in connection with their expulsion after World War II; Austria has minor dispute with Czech Republic over nuclear power plants and post-World War II treatment of German-speaking minorities. "
Podle CIA máme dva vážné mezinárodní problémy: požadavek o restituci nemalého majetku Liechtensteinů, kteří to ani po 84 letech nevzdali, a také nás čekají požadavky jednotlivých odsunutých občanů německé národnosti o navrácení nebo restituci jejich zabaveného majetku. Zajímavé na tom je, že tyto naše problémy zaregistrovala CIA již v minulém roce a ne až teď, kdy se z toho začíná stávat aktuální problém v souvislosti s naším plánovaným vstupem do EU.

13.5.2002 - Proč nejste šťastní?
Většinu z nás pronásledují v životě nejrůznější patálie, které se neslučují s obecnou představou o klidném a harmonickém životě. Stačí se podívat do psychologické poradny na seznam problémů, které nás trápí:
"Dospělá láska - Slabá arytmie - Potíže ve vzájemných vztazích - Totální únava - Soused a já - Taneční - Pocity méněcennosti - Anorexie - Slabší anorexie? - Stres - Tréma - Zklamání ze životní situace - Vztahy na pracovišti - Herní automaty - Oznámení rozvodu synovi - Tahanice o dítě - Napjatá rodinná situace - Problémy v soužití - Sliby chyby - Fungování domácnosti - Rozhodnutí muže mezi 2 ženami a dítětem - Nevyrovnanost s minulými vztahy - Velká láska - Žárlivost na cizí dítě - Žárlivost na dceru přítele - Problém s dominantní partnerkou - Sex ve třech - Vztah se ženatým mužem - "Tak, konec, už tě nechci ani vidět" - Výběr partnera - Soupeření o dívku - Setkání s bývalou láskou - Láska na první pohled? "
Nemáte ani jeden z problémů, které jsem uvedl? Jistě vás ale trápí něco jiného, jako je například nedostatek peněz na značkové oblečení, porouchané či nabourané auto, kleptomanská manželka nebo zdrogované děti či alkoholický manžel. Nebere to konce a zdá se, že neexistuje recept, který by vám spolehlivě pomohl. Přesto vám poradím jednu cestu, která ale není jednoduchá: vykašlete se na co nejvíce "vymožeností" současné spotřební společnosti, nepředhánějte se se sousedy či s kolegy v zaměstnání v tom, kdo má čeho víc a jakou úžasnou dovolenou měli vaši příbuzní.
Prostě se pokuste zavést do svého života trochu asketismu. Možná, že zjistíte, že máte náhle více času na sebe i svoje nejbližší, že se neustále někam neřítíte a jste si schopni otevřít knížku, kterou jste už léta nedrželi v rukou. Místo jogingu si zkuste najít nějakou užitečnou fyzickou prácičku a přestaňte lítat po lese na kole proto, že to dělají právě všichni. V tom fofru totiž přehlédnete spoustu krásných věcí nemluvě o tom, jak zrasujete les a vyděsíte spoustu zvířat. Procházka pěšky je určitě prospěšnější než hltání kilometrů na kole. Matuška právě zpívá o tom, že mrholí a to vlhko padá k zemi. Má pravdu, je tam dnes zataženo, ale procházka s deštníkem i v tom uplakaném počasí vás zbaví spousty starostí. Vezmu deštník také a půjdu zkontrolovat, jak se vede těm jiřinám a růžičkové kapustě, které jsem včera večer vytáhnul ze skleníku a zasadil všude, kde ještě bylo nějaké místo.

13.5.2002 - Projev účinné lítosti vás může ochránit před trestem
Dlužíte státu daně nebo zdravotní či sociální pojištění a byla na vás podána žaloba? Přečtěte si citaci z "Usnesení Nejvyššího soudu České republiky ze dne 11.1.2001, sp. zn. 7 Tz 289/2000":
"Účelem ustanovení § 66 tr. zák. o účinné lítosti jako jedné z forem zániku trestnosti činu je ve vztahu k trestnému činu zkrácení daně, poplatku a podobné povinné platby podle § 148 tr. zák. to, aby cestou zániku trestnosti činu bylo v co největší míře dosaženo řádného plnění daňové povinnosti i těmi osobami, které předcházejícím jednáním daň zkrátily. Citované ustanovení vyjadřuje, že zájem státu na řádném plnění daňové povinnosti je za okolností, vymezených v tomto ustanovení, nadřazen zájmu na trestním postihu pachatelů zkrácení daně. Bylo by v rozporu se vzájemným vztahem obou uvedených zájmů a tím i v rozporu se smyslem ustanovení § 66 tr. zák., pokud by soudy ve své rozhodovací praxi vykládaly zákonné znaky účinné lítosti včetně znaku dobrovolnosti jednání pachatele tak restriktivně, jak je to podáno ve stížnosti pro porušení zákona. Priorita zájmu na řádném, byť dodatečném, splnění daňové povinnosti před zájmem na trestním postihu pachatele zkrácení daně odůvodňuje, aby ustanovení § 66 tr. zák. bylo vykládáno spíše šířeji, tedy ve prospěch pachatele, a to i pokud jde o dobrovolnost jeho jednání při zamezení nebo napravení škodlivého následku trestného činu."
Podrobnosti najdete na www.epravo.czOtevřít v novém okně


Home
Home


Creative Commons License
Ahasweb, jehož autorem je Jan Bílek, podléhá licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česko
.