|
|
|
Někteří odborníci tvrdí, že by bylo co zlepšovat na produktivitě práce, jiní jsou zase toho názoru, že by Škodovka měla přijít s novým modelem. Aby se zabránilo hromadění neprodaných nových vozů, vedení automobilky opakovaně zastavuje výrobu na jeden nebo dva dny v měsíci, naposledy 9. a 10. května. Zaměstnanci přesto dostanou za tyto dny plnou mzdu. Místo práce projdou školením, které má za úkol zvýšit osobní motivaci zaměstnanců a zlepšit komunikaci pracovníků na lince s vedoucími. Zakopaný pes je ale někde docela jinde. Především se po nových autech vyhladovělí občané dokonale nasytili novými vozy nejen značky Škoda. Šéfové soukromých firem - zejména těch malých - už dávno pochopili, že je lepší vydělané peníze investovat do rozvoje firmy, což nemusí vždy znamenat nakupování nových automobilů každé dva roky. Hlavní problém Škodovky není v nedostatku nových modelů (Superb nejde vůbec na odbyt!), ale naopak v ukončení výroby relativně levné Felicie. Finančně slabí majitelé starých vozů nebudou v žádném případě kupovat předražené Fabie, o Octaviích ani nemluvě. Ačkoliv by raději měli vůz domácí výroby, začínají kupovat lacinější modely asijských automobilek, docela slušné prodeje zaznamenal se svým modelem 602 také Peugeot. Strategie německého vedení Škodovky s přechodem na "solidnější" a vybavenější typy měla jistě úspěch na západním trhu, ale cena dříve lidového vozu se dostala hodně přes třista tisíc korun. Takže ti u nás, kteří by rádi koupili Škodovku v ceně kolem 200 000 raději koupí ojeté auto nebo nějaký asijský miniautomobil. Zdánlivě levný model Fabia Junior 1.0 37 kW má jednak hloupé jméno a je tak "očesaný", že nemá nejen autoradio, které chybí u všech modelů, ale chybí mu i tak potřebná věc, jako je posilovač řízení a přitom stojí 250 000 Kč. Zdá se, že nejmenší Fabia dopadne stejně nesmyslně, jako se to stalo původně lidovému Brouku. Skončil po usilovné práci skutečných odborníků firmy Wolkswagen jako prapodivná neprodejná luxusní kreatura. Hitlerova myšlenka nutnosti výroby lidového levného auta, která založila bleskový poválečný vzestup
Škodovku tak v budoucnosti čeká postupné omezování výroby právě proto, že uvolnila na trhu místo konzorciu Toyota Peugeot Citroen Automobile Czech (TPCA). Kolínský projekt, jehož náklady se předpokládají ve výši 1,5 miliardy eur, financují rovným dílem největší japonská automobilka Toyota Motor Corporation (TMC) a největší francouzský výrobce aut PSA Peugeot Citroen. Továrna zahájí výrobu v roce 2005 a její kapacita má dosáhnout 300 tisíc malých osobních vozů ročně a počítá se především s jejich masovým prodejem směrem na východ. Základní kámen továrny u Kolína byl položen a Škodovka už nemá šanci se obrátit na podpatku a změnit svoji strategii zaměřenou dnes na bohatší klientelu. Naopak bude muset tvrdě bojovat s konkurencí, kterou tvoří na našem trhu v nižší střední a střední třídě trojice Renault, Ford a Opel. Také řada výrobců automobilového příslušenství a různých dílů, kteří dnes dodávají Škodovce se může přeorientovat na Kolín a Š+W se opět zvýší náklady i ceny vozů
Představitelé Škody Auto záměr konzorcia TPCA zpochybňují s tím, že menší auto než vůz Fabia vyrobit nelze, pokud se má takové vozidlo ještě nazývat automobilem. V nemilosrdném konkurenčním boji ale přece nejde o to, jak se to, co vyrábí automobilka jmenuje. Může to být třeba jen motorizovaný trakař, hlavně když půjde na odbyt. V zemích bývalého Sovětského svazu by chudí obyvatelé vesnic určitě něco takového přivítali. I u nás je možné spatřit zemědělce, jak jede nasekat jetel se svým obstarožním kombíkem. V zemích, kde není příliš mnoho silnic první třídy, o dálnicích nemluvě, nehrozí srážky vozidel ve stokilometrových rychlostech a všelijaké ty systémy ABS a ochranné destrukční zóny karoserie jsou tady zcela k ničemu. Pro inspiraci by se mohli návrháři evropských automobilek zadívat přes oceán, na čem jezdí američtí farmáři. Pickup s větší korbou a odolnou kabinou pro tři a psa, se silným motorem a vysokým spodkem by se mohl v tomto tisíciletí prodávat na východě v milionových sériích. Škoda se ale chystá na televizní kamery pro couvání, družicové navigační systémy a jiné pitomosti zbytečně zvyšující cenu automobilu. Asi aby tím nalákala více zlodějů aut, proti kterým nedělají automobilky vůbec nic, neboť jim jen zvyšují odbyt. Připomíná to situaci na trhu počítačů, kdy většina uživatelů má dnes na stole zbytečně drahé počítače, jejichž kapacitu využívají asi tak z deseti procent a to ještě díky nesmyslně komplikovaným a nabubřelým programům zejména od Microsoftu. Je to pohled pro bohy, když vidíte na P4/1,6 GHz běžet dosovský účetnický program, který by se spokojil s nějakou třistaosmdesátšestkou. Jenže produktivita na lince se už nedá zvednout a tak se vyrábí luxusní zboží, jen aby se udržela cena a fabrika nad vodou.
Předseda ÚV KSČM Miroslav Grebeníček, 21. května 2001.
"Disputes - international: Liechtenstein's royal family claims restitution for 1,600 sq km of land in the Czech Republic confiscated in 1918; individual Sudeten German claims for restitution of property confiscated in connection with their expulsion after World War II; Austria has minor dispute with Czech Republic over nuclear power plants and post-World War II treatment of German-speaking minorities. " Podle CIA máme dva vážné mezinárodní problémy: požadavek o restituci nemalého majetku Liechtensteinů, kteří to ani po 84 letech nevzdali, a také nás čekají požadavky jednotlivých odsunutých občanů německé národnosti o navrácení nebo restituci jejich zabaveného majetku. Zajímavé na tom je, že tyto naše problémy zaregistrovala CIA již v minulém roce a ne až teď, kdy se z toho začíná stávat aktuální problém v souvislosti s naším plánovaným vstupem do EU.
"Dospělá láska - Slabá arytmie - Potíže ve vzájemných vztazích - Totální únava - Soused a já - Taneční - Pocity méněcennosti - Anorexie - Slabší anorexie? - Stres - Tréma - Zklamání ze životní situace - Vztahy na pracovišti - Herní automaty - Oznámení rozvodu synovi - Tahanice o dítě - Napjatá rodinná situace - Problémy v soužití - Sliby chyby - Fungování domácnosti - Rozhodnutí muže mezi 2 ženami a dítětem - Nevyrovnanost s minulými vztahy - Velká láska - Žárlivost na cizí dítě - Žárlivost na dceru přítele - Problém s dominantní partnerkou - Sex ve třech - Vztah se ženatým mužem - "Tak, konec, už tě nechci ani vidět" - Výběr partnera - Soupeření o dívku - Setkání s bývalou láskou - Láska na první pohled? " Nemáte ani jeden z problémů, které jsem uvedl? Jistě vás ale trápí něco jiného, jako je například nedostatek peněz na značkové oblečení, porouchané či nabourané auto, kleptomanská manželka nebo zdrogované děti či alkoholický manžel. Nebere to konce a zdá se, že neexistuje recept, který by vám spolehlivě pomohl. Přesto vám poradím jednu cestu, která ale není jednoduchá: vykašlete se na co nejvíce "vymožeností" současné spotřební společnosti, nepředhánějte se se sousedy či s kolegy v zaměstnání v tom, kdo má čeho víc a jakou úžasnou dovolenou měli vaši příbuzní. Prostě se pokuste zavést do svého života trochu asketismu. Možná, že zjistíte, že máte náhle více času na sebe i svoje nejbližší, že se neustále někam neřítíte a jste si schopni otevřít knížku, kterou jste už léta nedrželi v rukou. Místo jogingu si zkuste najít nějakou užitečnou fyzickou prácičku a přestaňte lítat po lese na kole proto, že to dělají právě všichni. V tom fofru totiž přehlédnete spoustu krásných věcí nemluvě o tom, jak zrasujete les a vyděsíte spoustu zvířat. Procházka pěšky je určitě prospěšnější než hltání kilometrů na kole. Matuška právě zpívá o tom, že mrholí a to vlhko padá k zemi. Má pravdu, je tam dnes zataženo, ale procházka s deštníkem i v tom uplakaném počasí vás zbaví spousty starostí. Vezmu deštník také a půjdu zkontrolovat, jak se vede těm jiřinám a růžičkové kapustě, které jsem včera večer vytáhnul ze skleníku a zasadil všude, kde ještě bylo nějaké místo.
"Účelem ustanovení § 66 tr. zák. o účinné lítosti jako jedné z forem zániku trestnosti činu je ve vztahu k trestnému činu zkrácení daně, poplatku a podobné povinné platby podle § 148 tr. zák. to, aby cestou zániku trestnosti činu bylo v co největší míře dosaženo řádného plnění daňové povinnosti i těmi osobami, které předcházejícím jednáním daň zkrátily. Citované ustanovení vyjadřuje, že zájem státu na řádném plnění daňové povinnosti je za okolností, vymezených v tomto ustanovení, nadřazen zájmu na trestním postihu pachatelů zkrácení daně. Bylo by v rozporu se vzájemným vztahem obou uvedených zájmů a tím i v rozporu se smyslem ustanovení § 66 tr. zák., pokud by soudy ve své rozhodovací praxi vykládaly zákonné znaky účinné lítosti včetně znaku dobrovolnosti jednání pachatele tak restriktivně, jak je to podáno ve stížnosti pro porušení zákona. Priorita zájmu na řádném, byť dodatečném, splnění daňové povinnosti před zájmem na trestním postihu pachatele zkrácení daně odůvodňuje, aby ustanovení § 66 tr. zák. bylo vykládáno spíše šířeji, tedy ve prospěch pachatele, a to i pokud jde o dobrovolnost jeho jednání při zamezení nebo napravení škodlivého následku trestného činu." Podrobnosti najdete na www.epravo.cz | |||||||||||||
Home |